Startad träningsgrupp i lydnad

Tack vare att Anna-Lena tog tag i det har det nu startat en träningsgrupp i tävlings- och brukslydnad.

Har jag räknat rätt har det hittills varit 7st träffar på bara 3 veckor så det körs på! En hel del olika ekipage är det också som deltagit. På bilden till höger ses några av de hundar som är med och tränar, även om bilden är från förra sommaren. Bilder från träningarna i år ses nedan i bildspelet.

Vem som helst kan ta initiativet till en träff och de läggs ut dels i facebook-gruppen som startat, samt såklart i kalendern här på hemsidan! Facebook-gruppen har redan 25 medlemmar som alla vill träna och eventuellt även tävla i lydnad.

De senaste träffarna har det varit tävlingsträning där vi tränat precis så som det är på tävling. Det vill säga med "tävlingsledare" och "domare" på plan som kommenderar en hund i taget. Mycket givande har det varit! Denna typ av träning varvas med "vanlig" träning där alla tränar självständigt samtidigt, men självklart med hjälp av andra vid behov av till exempel kommendering.

Läs gärna mer om gruppen här för att se om det är någonting för dig!

Nästa helg är det dessutom lydnadstävling på klubben där några av ekipagen från träningsgruppen är med. Vi önskar dem alla självklart lycka till!

Etiketter: lydnad

Senaste inlägg