Öppet hus på klubben - två gånger på samma vecka

Vecka 37 är hundens vecka och det firar vi på Hofors brukshundklubb med öppet hus både på tisdag och på torsdag. Öppet hus arrangeras i samarbete med Studiefrämjandet.
Plats: Hofors brukshundklubbs klubbstuga/träningsplan, Tjärnäsvägen 11, Hofors.
Datum: 11 september: Agility. 13 september: Lydnad/bruks.
Tid: 17.30-19.00 båda dagarna.

Agility-tema tisdag 11 september

Välkommen till Hofors brukshundklubbs öppet hus med agilitygänget.

TUNNELRACE - är din hund snabbast över hinder och genom tunnlar? Vinnare är den som klarar banan felfritt på kortaste tiden. Tävla så många gånger du och din hund vill. Kostnad 20 kronor per runda, betalas på plats kontant eller med swish.

TESTA AGILITY - Är du nyfiken på att testa agility? Efter tunnelracet kan man testa hinder och tunnlar själv. Det går också att få testa en övning som ingår i första agilitykursen - steg 1.

FRÅGA OCH FÅ VETA MER - Vi informerar om Hofors brukshundklubb och agilityverksamheten i synnerhet. Har du frågor gör vi såklart vårt bästa för att svara på dem.

Lydnad/bruks-tema torsdag 13 september

Ta med hunden och kom till Hofors brukshundklubbs öppet hus med lydnad/bruks-tema!

DUKTIG HUND - Fem olika vardagsövningar som hund och förare genomför tillsammans visar styrkor och delar att träna på i vardagslydnaden och samspelet mellan dig och din hund. Du genomför övningarna tillsammans med en instruktör. Med dig hem får du både rosett och en folder med övningarna och lite tips på vad ni kan öva mer på för att få en ännu bättre relation och smidigare vardag.

SE LYDNADSMOMENT - Instruktörer på plats visar moment som ingår i lydnadsmoment i bruks och i lydnadstävling.

FRÅGA OCH FÅ VETA MER - Vi informerar om Hofors brukshundklubb och lydnads- och bruksgrenarna i synnerhet. Har du frågor gör vi såklart vårt bästa för att svara på dem.

Välkomna!