Träna med oss - på distans

Svenska brukshundklubben utmanar oss att träna på distans. Vi deltar tillsammans, som klubb, men tränar var och en för sig.
Med början 31 maj tränar vi under sommaren och kör ett distanslopp den 26 juli. Vilken distans man springer väljer man själv, det finns fyra nivåer, en för barn och tre för vuxna.
Gå med i Hofors brukshundklubb - fysträningsgrupp 2020 på Facebook för att delta.

Här kommer mer information från SBK

Utmaning på distans mellan Svenska Brukshundklubbens lokala klubbar inklusive rasklubbar
Syftet med utmaningen är att få fler klubbar att starta träningsgrupper på distans för att främja den
fysiska aktiviteten för våra medlemmar tillsammans med sina hundar (framförallt under denna
corona-period som vi befinner oss i).

• Projektledaren för projektet Upp och hoppa på Svenska Brukshundklubben lägger ut två löparpass och ett styrketräningspass varje söndag från 31 maj och under åtta veckor framåt. Dessa läggs ut som separata inlägg, ett inlägg för varje nivå, och kan då enkelt följas i Upp och hoppas Facebookgrupp.
  • En rekommendation är att hundarna är minst 12 månader gamla. Vi kommer sedan att springa på distans tillsammans den 26 juli.
  • Varje vecka fotograferar alla deltagare sina fötter eller hundens tassar som ett kvitto på att veckans träningspass är genomförda (ett pass styrketräning och två pass med löpning).

Det kommer att skapas fyra olika grupper med olika målsättningar:

• Lilla löparskolan (1 km), för deltagare under 12 år
  • Grön nivå (2 km)
  • Blå nivå (5 km)
  • Röd nivå (7,5 km)

Den 26 juli kommer vi att veta vilken klubb som under de åtta veckorna har genomfört flest
träningspass och vilken klubb som har haft flest deltagare som sprungit på distans den 26 juli. (För att det ska bli rättvist kommer vi att utgå ifrån antalet deltagare i utmaningen från klubben i förhållande till antalet medlemmar i klubben.)
Två vandringspokaler (priser):
1. Den mest fysiskt aktiva klubben under åtta veckor 31 maj- 26 juli.
2. Flest deltagare som springer på distans den 26 juli.

Må bästa klubb vinna!