Du har väl inte missat vårt medlemsbrev?

Har du inte fått vårt medlemsutskick? Då kan du uppdatera din e-postadress i SBK:s medlemsregister så missar du inga utskick i framtiden.

Under bilden kan du läsa årets första medlemsutskick:

Hej hundvän!

Det är vår i luften och hundåret börjar komma igång.
Vi har hunnit snygga till stugan, startat och lagt ut kurser och årets första officiella tävlingar går av stapeln 23-24 april. Mer om vad vi gjort och vad som är på gång kan du läsa här.

Medlemsmöte

Torsdag den 28 april har vi årets första medlemsmöte. Alla är varmt välkomna till klubbstugan på Tjärnäsvägen 11 klockan 19.

Kurser

Vi har flera kurser öppna för anmälan.

• Bäst var dag. Har du valp och vill få en bra allmänlydnad redan från start passar kursen bäst var dag.
  • Agility. Vill du ha en rolig, positiv och fartfylld aktivitet tillsammans med din hund kan agility vara exakt vad du söker. Nu finns en nybörjarkurs öppen för anmälan.
  • Nosework. Vill du lära hunden att använda sitt bästa instrument, nosen, på ett riktigt bra sätt kan du prova nosework.
  • Hundmöten. Vill du träna på hundmöten, lära hunden att slappna av och fokusera på dig mer har vi fyra kurstillfällen på tema hundmöte, där man själv bestämmer hur många gånger man vill vara med.

Skynda dig in på klubbens hemsida och läs mer. Det är begränsade platser och sista anmälningsdag närmar sig. Först till kvarn gäller.
Klicka här för att läsa mer om våra kurser och anmäla dig och din hund. Vi lägger upp nya kurser löpande när vi har datum bestämda. Håll utkik på Facebook och på klubbens hemsida, så missar du inget.

Nya instruktörer

Vi är jätteglada att snart ha två nya instruktörer på Hofors brukshundklubb. Marina Leino och Maria Carlsson håller just nu sin första allmänlydnadskurs för valpar och vuxna hundar tillsammans, som del i sin utbildning innan de är färdiga allmänlydnadsinstruktörer.

Snyggare klubbstuga

Ett gäng glada medlemmar samlades och gjorde en rejäl genomgång av klubbstugan, röjde och slängde saker så att det vi behöver och använder är lätt att hitta och annat inte ligger kvar och tar plats. Stugan är snyggare och vi hade riktigt trevligt tillsammans, både när vi röjde och när vi åt lunch ihop.
Vill du hänga med och hjälpa till så att vår klubbstuga och planer blir ännu trevligare kommer fler tillfällen senare i vår.

Koppla hunden

Kom ihåg att skydda djuren i naturen och håll hunden under extra strikt uppsikt 1 mars till 20 augusti. I princip innebär det koppeltvång för de flesta hundar. Exakt vad som gäller kan du läsa här.

Ha det jättefint med din hund och välkommen till klubben!

/ Hofors Brukshundklubbs styrelse