• Bli medlem

Kul att du vill bli medlem!

För att bli medlem i Hofors Brukshundklubb klickar du här för att komma till Svenska Brukshundklubbens sida för nya medlemmar. Alla nya medlemsskap går numera via SBK:s centrala sida.

Våra olika medlemsskap

Längre ner på sidan hittar du länkar för att teckna ditt medlemsskap.
  1. Ny medlem. Du är inte redan medlem i en annan klubb som är ansluten till Sveriges brukshundklubb. Då betalar du hela medlemsavgiften på 580 kronor, dels SBK:s centrala avgift på 400 kronor och dels den lokala medlemsavgiften på 180 kronor.
  2. Ny medlem, ungdom. Du som är 6-25 år, och inte ska bli familjemedlem, kan gå med i Sveriges Hundungdom (SHU) och välja Svenska Brukshundklubben som specialklubb. Då blir du medlem i båda klubbarna till priset för en. Du får båda tidningarna Brukshunden och Hundsport och får ta del av båda klubbarnas aktiviteter. Samma år som du fyller 26 år kan du välja att fortsätta ditt medlemskap i Brukshundklubben.
  3. Familjemedlem. Någon i din familj, som är skriven på samma adress som dig, är redan medlem i Hofors brukshundklubb. Då kostar medlemsskapet bara 180 kronor, eftersom du slipper betala den centrala avgiften till SBK.
  4. Lokal medlem. Du är redan medlem i en klubb som är ansluten till Sveriges brukshundklubb, antingen en annan lokalklubb eller en rasklubb. Då kostar medlemsskapet bara 180 kronor eftersom du redan betalat den centrala avgiften till SBK. Här hittar du en lista över SBK-anslutna rasklubbar.

Det får du som medlem

Som medlem i Hofors BK eller Sveriges hundungdom har du tillgång till vårt kursutbud och andra aktiviteter som anordnas.

• Du får tillgång till våra träningsplaner, träningsmaterial, bibliotek med mera.
  • Du får delta vid medlemsmöten och påverka klubbens framtid, aktiviteter och inköp.
  • Du får tidningen Brukshunden sex gånger per år. Gäller ej familjemedlem.
  • Du får delta i prov, tävla och ställa ut din hund inom SBK.
  • Du får mentalbeskriva din hund inom SBK.
  • Under ditt medlemsår är du försäkrad om något skulle hända dig på aktiviteter inom Svenska Brukshundklubben.
  • Militärrabatt ger dig unika förmåner och rabatter i vanliga butiker och på nätet.
  • Som medlem har du också chans att söka stipendier för studier och projekt. Medlemmar som bidragit extra förtjänstfullt kan föräras våra förtjänsttecken och -medaljer.
  • Brukshundklubbens medlemsvillkor hittar du här