Tisdagsträningar

• Medlemmar är välkomna att träna agility på agilityplanen och lydnad/annat på klubbens träningsplan intill agilityplan samt uppe vid klubbstugan när det inte är aktiviteter inbokade.
  • Titta i kalendern för att se om det är kurs eller aktivitet inbokad innan du åker och tränar.

Observera att vi följer SBK:s och Folkhälsomyndighetens rekommendationer.

• Håll avstånd.
  • Kom bara på tisdagsträningen om du är frisk och inte har några symptom.

Lydnad/bruksträning – vår till höst

Tisdagsträningar för lydnad/bruks blir färre i år på grund av att få kan vara ansvariga.

• Har inte dragit igång för 2023 än. I kalandern kommer du att se vilka dagar och tider som är aktuella.
  • Så här har det sett ut tidigare år: Träningssugna träffas för egen träning kl 18.30 på tisdagar och gör en gemensam platsliggning eller sittande och grupp runt 19. Ingen ansvarig instruktör, vi hjälper varandra efter förmåga.

Agilityträning – vår till höst

Tisdagsträningen är till för alla medlemmar. Det är ett unikt tillfälle att träna med hjälp varje vecka för dig som är agilityfreak.

• Tid: 17.30-18.30.
  • Plats: Agilityplan.
  • 2023 Aktuella datum hittar du i kalendern.
  • Varje träningstillfälle finns en ansvarig, se kalendern.

Ansvarig gör antingen några kombinationer eller en bana att träna på. Vill du bara träna något eller några hinder gör du det. Ansvarig hjälper till med träningen efter förmåga om du bara säger till. Ansvarig är inte alltid utbildad instruktör utan tanken är att man tränar efter den nivå man är på efter egen förmåga men givetvis att alla försöker hjälpa varandra med tips och råd i träningen.

Hoforscupen, vår egen inofficiella klubbtävling i agility, kör vi i samband med några av tisdagsträningarna.

Frågor om träningen? Hör av dig på mejl till Aina Lundkvist, eller kontakta den som är ansvarig för dagens träning.

Regler och datum för Hoforscupen hittar du under fliken För medlemmar/Hoforscupen.

Hoppas att vi får se dig på träningsplanen hela sommaren!

Agilityplan, 1 maj 2018.