• Start

Välkommen till Hofors BK!

På Hofors brukshundklubb är alla hundar välkomna, stora som små, rashundar och blandisar. Det finns många skäl att vara medlem:

• Du kan gå på kurs, delta i prov, tävlingar och utställningar.
  • När du deltar i brukshundklubbens aktiviteter omfattas du av klubbens försäkring för personolycksfall.
  • Du får tidningen Brukshunden som utkommer med sex nummer per år.
  • Du får bra erbjudande på försäkring från Agria och Militärrabatt.
  • Du kan också delta i Hofors brukshundklubbs tisdagsträningar.
Mer om medlemsskap i Svenska brukshundklubbens lokalklubbar kan du läsa här och det är där du kan bli medlem i Hofors brukshundklubb.

Varmt välkommen!

Ny hemsida på gång!

Men än så länge finns information att hämta här. Mer om vad som händer på klubben och annat smått och gott som våra medlemmar kan vara intresserade av hittar du under fliken nyheter och i kalendern.

Årsmöte 25 februari kl 17.00

Plats: Entré Hofors lokaler,
Företagarcentrum, Skolgatan 7,
813 30 Hofors

Priser till Årets Hund samt Nybörjarmästarna 2023 i Lydnad, Rallylydnad och Agility kommer att delas ut
Efter årsmötet samlas vi och äter en bit tillsammans

Vi önskar er alla varmt välkomna!

Anmälan till hofors.bk@gmail.com om du vill äta med oss, ange ev specialkost.
Om du enbart deltar på årsmötet krävs ingen anmälan.

Klubbens Facebooksida

Har du inte ett eget Facebook-konto kan du scrolla nedåt i rutan nedan för att se vad som lagts ut på klubbens sida. Hemsidan är klubbens huvudsakliga kommunikationskanal och inlägg på hemsidan är ofta delade härifrån, vanligen från fliken "nyheter" eller "kurser".

Hofors brukshundklubb på Facebook

Hofors brukshundklubb har en offentlig sida på Facebook. Ett smakprov på vår Facebooksida kan du se här ovan. Vill man att vi skriver något på klubbens egen Facebooksida, kontakta oss via klubbens e-post. Alla som vill ha koll på vad som händer på klubben kan gilla och följa sidan.

Dessutom finns Facebookgruppen "Grupp för medlemmar i Hofors brukshundsklubb" där medlemmar kan lägga upp saker själva och diskutera allt som har med hund och träning att göra. Alla medlemmar är välkomna att ansöka om medlemsskap i gruppen. Representanter för klubbar som vill kunna dela med sig av inbjudningar till tävlingar och dylikt kan också söka om medlemsskap i gruppen.

Bilder på hemsidan är i första hand egna eller inskickade bilder. För att illustrera texter utan bild används även foton med creative commons-licens, som tillåter kommersiell användning.

Bidrag till hemsidan skickas till klubbens e-post, hemside- och Facebookansvarig. Att sända in bidrag innebär att du ger klubben tillstånd att utan kostnad publicera bilder samt samtycke till att vi publicerar de uppgifter du skickar in på klubbens hemsida och Facebooksida samt i medlemsutskick/-information.
Hemsidan uppdaterad 2023-07-29.

Stöd Hofors Brukshundklubb!

Handlar du på nätet? Passa då på att handla via sponsorhuset och stöd Hofors Brukshundklubb!

Samma pris för dig, men pengar går även till vår klubb!

Klicka på loggan för att handla via sponsorhuset!

Mer information hur det går till finner du här