Årsmöte med bowling

Den 15 februari var det åter igen dags för klubbens årsmöte. Vi höll för andra året i rad till på Hofors Bowling och efter mötets avslutande vankades det taco-buffé och bowling. En hel del medlemmar var på plats om än inte lika många som förra året. En del nya ansikten dök upp, alltid lika roligt!

Själva mötet flöt på i bra tempo för att avslutas med det allra roligaste, prisutdelning! Detta var första året som vi valt att ha "Årets hund" i olika grenar och vi hade vinnare i 4 olika grenar nu första året, stort grattis till alla dem! Nästa år ser vi fram emot att fler kommer ut på tävlingsplanen och skickar in sina resultat. Blir också spännande att se om mamma Karin Dahlin lyckas klå Malin i Årets Agilityhund då det var med en hårsmån i år! Priser delades också ut till KM-vinnare och årets ungdom, som i år blev Moa Swing, Grattis Moa!

Här kommer resultaten sammanfattade för de som inte vill leta reda på dem på de andra sidorna:
Årets agilityhund - Bilbo med Malin Dahlin
Årets lydnadshund - Tetris med Josefine Svedberg Hedlund
Årets brukshund - Mynta med Ulla Sjöberg
Årets utställningshund - Nelson med Björn Gutenberg
Winnies hederspris till årets ungdom - Moa Swing

KM i agility
1. Minna Johansson med Isa
2. Emma Broberg med Fri
3. Minna Johansson med Luna

Agilitymästaren
1. Maria Eriksson med Fatima
2. Moa Swing med Kheisie
3. Julia Lindberg med Kickan

KM i lydnad
1. Ewa-Liz Lööf Halvarsson med Meija
2. Anki Olsson md Vixxie
3. Josefine Svedberg Hedlund med Tetris

Nu kan vi lägga år 2013 bakom oss och lägga om fokus till 2014. Det blir både tävlingar, kurser och andra aktiviteter och tillsammans kan vi alla hjälpas åt att göra 2014 till det bästa året hittills!

Senaste inlägg