Tack för ett bra medlemsmöte för tävlingsintresserade!

Flera spännande saker togs upp på medlemsmötet för tävlingsintresserade och Kicki bjöd på smaskig äppelkaka så att alla höll energinivåerna uppe under mötet.

Officiella tävlingar
  • Officiella tävlingar i år: Kvar är tävlingshelgen 21-22 september med både appellspår och lydnad, startklass och klass 1. Vill du hjälpa till kan du höra av dig till klubben e-post hofors.bk@gmail.com
  • Vi pratade även om officiella tävlingar 2020, om vilka tävlingar vi vill ordna och på vilka datum. Mer information kommer när datum och tävlingar fastställts.
Årets klubbmästerskap SBK:s och Svenska agilityklubbens regelrevideringar Hofors BK:s regler för årets hund och KM Träning, tävling och material
  • Material för både träning och tävling diskuterades.
  • Träningstävling och tävlingsträning diskuterades. För agility finns redan Hoforscupen fyra gånger per år. För lydnad beslutades att köra tävlingsträning med kommendering och bedömning med vår egna tävlingsledare Lars Carlborg och lydnadsdomare Åsa Bagge redan kommande tisdag, 2 juli klockan 18.30.
  • Funktionärer. I dagsläget har vi inga som uppfyller kraven för att bli officiella funktionärer. Vill du hjälpa till vid tävlingar går det jättebra att höra av sig till klubben på hofors.bk@gmail.com eller till fam.carlborg@telia.com. Det finns mycket man kan hjälpa till med även om man inte har en officiell licens och all hjälp är varmt välkommen!
Etiketter: medlemsmöte