Städhelg

Helgen började redan under fredag eftermiddag då agilityhindren plockades undan inför vintern. Först lite träning och sedan var det bara att bära hinder.

De allra flesta hindren står nu i agilitycontainern. För att ändå kunna träna tills vädret säger stopp bars 4 hopphinder, 1 tunnel och slalomet upp till klubbstugan så där kan man nu träna på en upplyst plan fram tills vintern kommer!

Hinderbärningen avslutades med fika i klubbstugan och lite mys för Lena och Bono.

På lördagen var det vilodag på klubben men på söndagen var det full rulle igen. Då var det dags att städa ur styrelserummet. Många pärmar tömdes och mycket papper blev det till pappersåtervinningen. Men nu är äntligen allt gammal bortplockat och vad fint det blev i styrelserummet! Förutom städning blev det också en del ommöblering så numera står det även en soffa där inne (som man som ordförande kan vila i efter en heldag med städning). Tyvärr missades det att knäppa kort på hur det blev när det blev klart, men det kommer kanske i framtiden.

Kanske blir det något mer rum framöver som får sig en riktig genomgång? Till våren skulle åtminstone några av förråden behöva städas ur.. Men det är långt tills dess och nu njuter vi av vårt nystädade styrelserum så länge!

Senaste inlägg