Bussresa till Stockholms hundmässa 2014 och hundsportens insamling till musikhjälpen

Söndag för lite drygt 1 vecka sedan började dagen väldigt tidigt för en del av våra medlemmar. Det var nämligen dags för klubbens bussresa ner till Stockholms hundmässa! Kl.7.00 avgick bussen från Hofors och sedan var det stopp i Torsåker, Storvik, Sandviken och Gävle bro för att hämta upp fler efter vägen. Det var även en del icke-medlemmar som fick möjligheten att följa med då det fanns plats i bussen.

Det blev en ganska lång resa men med fika/frukost på bussen gick tiden lite fortare. Väl på plats gick vi allihopa åt olika håll. Det fanns så mycket att kolla på! Utställning, lydnad, agility, uppvisning av olika grenar inom SBK, freestyle, rasparad, rastorget, försäljare osv osv. Så förhoppningsvis hittade alla någonting som intresserade och kanske uppstod ett nytt intresse för några?

På plats var även en del andra medlemmar som inte följt med bussen på grund av att de själv deltog, antingen i utställningen eller i hundsportens flashmob. Riktigt bra gick det för Julias pumi Olly som blev svensk juniorvinnare, Grattis Julia och Olly!

I hundsportens flashmob deltog Sofie med Rally och Maria med Kickan från vår klubb. Strax innan BIS-finalerna stod de tillsammans med ett helt gäng med hundekipage i finalringen och uppträdde med sitt nummer. De samlade in pengar till hundsportens insamling till musikhjälpen för att stoppa spridningen av HIV. Totalt lyckades hundsporten samla in drygt 332 000kr!! Riktigt bra jobbat!

Hofors BK bidrog även de i form av ett lotteripris till hundsportens insamling. Priset bestod av valfri anmälningsavgift till någon av våra tävlingar under 2015 till ett värde av 250kr. Vinnaren av detta pris blev Lotta Sundström, Grattis Lotta!

Nöjda, trötta och belåtna åkte vi hem från mässan strax för 19. Nu är det snart jul och vi tar nya tag inför nästa år!