Lagtävling i agility

Så var höstens agilitytävling avklarad. Denna gång har det varit lagtävling. Då tävlar man i lag om 4st där de 3 bästa resultaten räknas och läggs ihop. Som vanligt är vinnarlaget det lag med minst fel och snabbast tid.

Det var inte alls lika stor tävling som vårtävlingen vi brukar arrangera. På denna tävling var det ca 125 ekipage per dag jämfört med ca 430 per dag som det var i våras. Detta möjliggjorde att vi kunde köra på en bana i taget och ändå var tävlingen klar vid 13-tiden. Mycket uppskattat av både tävlande och funktionärer!

Tyvärr har bilderna som tagits försvunnet på grund av datorproblem... Men kvar fanns i alla fall en bild från dagen innan då banorna byggdes. Vi har så himla fina förutsättningar för att ha tävlingar på vår klubb, stor och fin plan där man lätt får plats med 2 stora agilityplaner och ändå har plats för tält/publik runt omkring. Dessutom har vi den fina utsikten ner mot stora planen uppifrån klubbstugan!
Etiketter: agility