Vill du träna på en annan brukshundklubb i sommar?

Tänker du åka ut i sommarsverige med hunden kan det finnas en möjlighet att träna på brukshundklubb under semestern. Men det är inte självklart att du får träna på en lokal brukshundklubb, även om du är medlem i SBK.
Varje lokal bruksundklubb bestämmer själv vad som gäller om medlemmar i andra SBK-klubbar är välkomna att träna på klubben och hur det i så fall fungera.

Här är SBK:s riktlinjer

Träna på annan klubb
Som medlem i Svenska Brukshundklubben kan du ha chans att få träna på en annan klubb än den du är medlem i. Det är upp till varje klubb att avgöra vem man ger tillträde så fråga alltid först!
Du måste fråga först
Vill du passa på att träna på en annan klubb när du till exempel är på resa måste du fråga den klubben om lov först. Har du tankar på att träna kontinuerligt på en annan klubb bör du se till att bli medlem även där. Läs mer om medlemskap i flera klubbar på sidan Bli medlem.
Klubben bestämmer
Inom Svenska Brukshundklubben är varje lokalklubb en egen juridisk person och har en egen styrelse. Det är därför klubben själv som bestämmer hur man vill ha det på sin klubb och vilka som ges tillträde.