Gott och blandat från agilitymötet 23 april

Här kommer några av nyheterna från agilitymötet 23 april.

Sidan med agilityekipage uppdateras. Förare och hundar som inte längre tävlar för klubben plockas bort och Lena Östberg med Foxie och Janne Holmgren med Boogie får nya sidor. På bilderna ovan är Boogie till vänster och Foxie till höger.

Det är fortfarande osäkert på när vi kan börja vara på agilityplanen. När det blivit nog torrt drar vi igång agilitysäsongen på klubben med hinderfixardag då vi reparerar det som behövs för att vi ska kunna träna och ha kul i år med.

Hoforscupen i agility 2018

Hoforscupen, vår egen agilitytävling för medlemmar, drar igång på tisdag 29 maj  hopp och tisdag 26 juni. Mer om hur Hoforscupen går till, klasser och regler, kan du läsa under fliken “För medlemmar/Hoforscupen”.

Ungdomsträning i agility

Julia startar en ungdomsträning i agility med fyra ungdomar som gått delar av en kurs.

För aktiva tävlingsekipage

För de ekipage som har ambitionen att träna och tävla och har startat i klass 1 drar vi igång en tävlingsträningsgrupp. Eva-Britt är ansvarig för gruppen och inbjudan kommer att läggas ut på Facebook och här på hemsidan.

Ny överenskommelse med Sandvikens BK

Dessutom har agilityn en ny överenskommelse med Sandvikens brukshundklubb. Nu får man prova att träna gratis på den öppna träningen hos den andra klubben en gång. Hos oss gäller det tisdagsträningarna. De har öppna träningar på torsdagar: 14, 21 och 28 juni. Börjar igen 2 aug. 7 juni arrangerar de en träningstävling för både blåbär- och tävlingsekipage. Inbjudan kommer. Frågor till Eva-Britt sms 0706403575.

Vill man fortsätta att kunna träna hos båda klubbarna betalar man som medlem i Hofors brukshundklubb 200 kronor i lokal avgift för att också bli medlem i Sandviken. Detsamma gäller för Sandvikenmedlemmar som får betala vår lokala avgift om de vill fortsätta att träna även hos oss.

Etiketter: agility