2 nya agilityinstruktörer!

Redan i augusti förra året togs beslutet att klubben skulle utbilda två nya agilityinstruktörer. Letandet efter utbildning påbörjades och första helgen i februari var det dags. Då åkte Emma och Moa iväg till Kärrtorp/Haninge strax söder om Stockholm för första helgen av två på A1-utbildningen arrangerad av östra svealands hundungdom. Lärare var superduktiga Eva-Marie Wergård, som inte bara håller på med agility utan också jobbar på heltid med inlärning av djur.

Efter ännu en helg samt hemtenta där båda fick full pott är de nu båda godkända agilityinstruktörer! Dessutom med mycket fina kommentarer på både den muntliga framställningen och det praktiska provet som utfördes på plats den andra helgen: "grymt bra agilitytänk – din kunskap lyser igenom flera gånger under kursens gång.", "Det första som slår mig är den glädje du utstrålar, mycket bra – love it! =oD", "smittande glädje som inspirerar", "du kan mycket!", "Bra, lugn röst – tydlig.", "Du inger trygghet och du känns säker.".

Vi på klubben är mycket stolta över våra tjejer ser fram emot att få uttnyttja dessa kunskaper redan under vårens agilitykurser samt under flera år framöver!

Ett stort GRATTIS tjejer!