Nu händer det grejer på Hofors BK

Hej på er alla medlemmar!
Nu händer det grejer på Hofors BK
Vissa saker har vi flaggat för tidigare att det kommer att ske, andra är helt nya.

70-årsfest

På grund av omständigheter vi alla känner till så firar vi ett år för sent. Men nu blir det av.
Lördag den 11:e juni klockan 18.00 är alla välkomna till klubbstugan för en gemensam grillkväll. Var och en tar med sig valfri mat, dryck och eget porslin som man kommer att behöva. Det kommer ske en 5-kamp med kanske några annorlunda övningar.
Anmälan till Lena Söderblom via SMS med namn och antal personer till 070-603 55 73 senast torsdag 9:e juni.

Agilityaktivering

Lördag 18:e juni händer det roliga saker nere på agilityplanen.
Agilityaktivering för medlemmar med Eva-Britt Stolt.
För dig som inte har några tävlingsambitioner, utan vill LÄRA dig Agility som aktivering. Det viktiga är att ha kul ihop och att både hunden och du får fysträning och hjärngympa.
Välkommen att prova vårt NYA KONCEPT.
Vi träffas klockan 10-13.
Kostnad 200:- ekipage.
Anmälan till Eva-Britt Stolt på sms 070-6403575, då det är max 6 ekipage. Först till kvarn.
Väl mött på agilityplanen!

Gräsklipparen

Vårt viktigaste verktyg på klubben behöver flera som kan hjälpa till.
Det gäller naturligtvis gräsklipparen så vi kan hålla våra planer snygga och användbara. Vi köpte en ny gräsklippare förra året. Onsdag 8 juni kl 18,00 kommer Lars Carlborg hålla kurs i hur den fungerar/vårdas. Intresserad av att hjälpa till? Varje klippning tar 1,5-2 timmar att göra. Visst har du den tiden att lägga ner på våra fina gröna ytor. Anmäl dig till Lars på SMS till 070-3139048.

Ungdomsläger

Håll i hatten och kolla så barn och/eller barnbarn kan komma på klubbens dagläger 28-31 juli. Mera information kommer att komma. Vill bara att ni som har intresserade barn/ungdomar mellan 10 och 15 år, som har tillgång till hund att ta med, kan boka upp dagarna redan nu.
Hundens vecka
Vecka 37 är det Hundens vecka över hela Sverige. Naturligtvis skulle det vara roligt om vi skulle kunna hitta på lite roliga saker. Allting måste ju planeras och därför så har vi tänkt ordna en styrgrupp. Har du idéer om vad vi kan hitta på eller vill hjälpa till att förverkliga andras så anmäl ditt intresse för att sitta i styrgruppen, till Lena Söderblom genom ett telefonsamtal eller ett SMS 070-603 55 73
Hoppas att vi ses!