KM och Nybörjarmästare i agility

Klubbmästare 2019, från höger: Anna och Aska - 1 plats, Janne och Boogie - 2 plats, Lena och Foxie - 3 plats, Nina och Frans - 4 plats, Lisa och Iris - 5 plats

KM och Nybörjarmästaren i agility avgjordes tisdag 20 augusti.
Fin kväll med rekordmånga deltagare. För att citera Janne: ”Här är fler än i kyrkan”.

Som domare fick jag se många fina lopp. Några fick kämpa med envisa hundar, men det är lite av agility det också.

Grattis till segrarna! I KM-klassen Anna och Aska. Och i Nybörjarklassen Anki och Smilla.
Stort tack till alla funktionärer, ingen nämnd ingen glömd.
Alla välkomna på HoforsCupen hoppklass 27/8!

Eva-Britt Stolt

Resultatlista

Resultat KM och Nybörjarmästaren i agility 20190820

KLUBBMÄSTERSKAP

1. Anna Sundberg och Aska (Papillon)
  2. Janne Holmgren och Boogie (Blandras)
  3. Lena Östlund och Foxie (Sheltie)
  4. Nina Boström och Frans (Coton de Tulear)
  5. Lisa Lindqvist och Iris (Cavalier King Charles Spaniel)
Utan resultat: Aina Lundqvist och Leia (Bichon Havanais), Helena Johansson och Scilla (Dansksvensk gårdshund), Christina Vigren och Brio (Staffordshire bullterrier), Julia Lindberg och Olly (Pumi).

NYBÖRJARMÄSTARE
  1. Anki Törnqvist och Smilla (mellanpudel)
  2. Julia Lindberg och Umi ( pumi)
Utan resultat: Eva Kjellsson och Chilli (Kooikerhondje), Ida Andersson och Dennis (Lagotto).