Varmt och kul på DM i agility

Sex Hoforsekipage ställde upp i distriktsmästerskapet i agility, som gick av stapeln i Bollnäs 28 juni. På bilden, från vänster: Aina och Leia, Lisa och Iris, bakom henne Ida och Dennis, Janne tävlade med Boogie och lilla Monzan hängde med som maskot, Lena och Foxie. På bilden saknas Kicki och Brio som hunnit åka hem innan vi tog bilden. Stort tack till Anki, som tävlade för Sandviken, men också är medlem i vår klubb. Så en liten vinst för Hofors var det att de placerade sig fint. Övriga Hoforsekipage kämpade och hade kul i värmen, men lyckades inte knipa någon mästerskapstitel den här gången.

De officiella agilitytävlingarna, men eftersom DM är en inofficiell tävling gick det att hålla tävlingen, med alla nöjdvändiga coronavirus-anpassningar som krävdes.

Tävlingen gick på två banor, hoppklass och agilityklass, i svårighetsnivå klass 1-2. Varje bana fick man köra två gånger, och det bästa resultatet räknades.

Fortsätt att ta hand om er, håll avstånd, ha kul med era hundar och ha en riktigt trevlig sommar.

Etiketter: agility